نکاتی برای عمل زیبایی بینی
نوشته شده توسط : دکتر بصام

نکاتی درمورد جراحی زیبایی بینی

۱- کاهش حس بویایی

کاهش حس بویایی در عمل زیبایی بینی یکی از شکایت‌هایی است که بیماران بعد از عمل دارند. از آنجا که جراحی زیبایی بینی خارج از قلمرو و اعصاب بویایی انجام می‌شود بنابراین هیچ صدمه‌ای هم به آنها وارد نمی‌شود. کاهش حس بویایی در جراحی زیبایی بینی یک عارضه موقت رینوپلاستی و ناشی از ورم پوشش داخل بینی است و این تورم مانع از رسیدن مولکول‌ها به پایانه‌های اعصاب بویایی می‌شود ولی قابل بازگشت است.

۲- خونریزی

اگرچه خونریزی غیرمعمول است ولی این احتمال وجود دارد که بیمار حین عمل ترمیمی بینی یا بعد از آن دچار خونریزی شدید شود به طوری که گاهی برای بند آوردن آن به درمان اورژانس یا حتی تزریق خون نیاز است. دلایل متعددی وجود دارد، مثلاً بیمارانی که دچار اختلال‌های انعقادی هستند، آسپیرین استفاده می‌کنند (مصرف داروهای ضدالتهاب و آسپیرین باید از ۱۰ روز قبل عمل قطع شود) فشار خون بالا دارند یا ویتامین E و سیر مصرف کرده‌اند بیشتر در معرض خونریزی‌های غیرقابل کنترل در عمل زیبایی بینی قرار دارند اما معمولاً هنگامی که جراح برای کنترل خونریزی داخل حفره بینی را شستشو می‌دهد، دلیل محکمی برای علت ایجاد خونریزی پیدا نمی‌کند (احتمال خونریزی بعد از عمل ۲ درصد است) نوع دیگر خونریزی نیز داخل بافتی است و وقتی اتفاق می‌افتد که جراح استخوان بینی را می شکند. در این مسیر عروق ریز فراوانی وجود دارند و پارگی عروق باعث خونریزی زیر جلدی در عمل ترمیمی بینی می شود که اگر شدید باشد از اطراف بینی فراتر می‌رود و به زیر چشم و گونه‌ها هم نفوذ می‌کند.

۳- سوراخ شدن تیغه بینی در عمل جراحی بینی

در مواردی که جراحی زیبایی بینی با اصلاح انحراف داخل بینی توأم می‌شود، این احتمال وجود دارد که جراحی منجر به ایجاد سوراخی در تیغه بینی شود. بیمار بعد از عمل شاید هیچ علامتی نداشته باشد ولی اغلب با آبریزی بینی و تنفس سوت مانند به پزشک مراجعه می‌کند. البته تنفس سوت مانند وقتی مشهود است که سوراخ‌های بینی خیلی کوچک باشد و در سوراخ‌های بزرگ علامت خاصی دیده نمی‌شود. اگرچه پیدایش سوراخ نادر است اما در صورت ایجاد، جراحی زیبایی بینی برای بستن سوراخ نیاز است. در برخی مواقع نیز تصحیح این عارضه غیرممکن است.

۴- کوچکی سوراخ‌های بینی در جراحی زیبایی بینی

کوچکی بیش از حد سوراخ‌های بینی مشکل‌ساز می‌شود. پره‌های بینی به عنوان دریچه‌های آن عمل می‌کنند. اگر بیماری که تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفته، هنگام تنفس پره‌ها به تیغه بینی نزدیک شود به این معنی است که یا از ابتدا پره‌های بینی‌اش ضعیف بوده که با جراحی ضعیف‌تر شده یا اینکه جراح حین عمل زیبایی بینی، ساختارهای نگدارنده بینی را تقویت نکرده است. در اینم واقع بیمار نیازمند عمل جراحی مجدد است به این صورت که لازم است سوراخ‌های ینی را کمی بزرگ‌تر کنیم، یعنی از تیغه بینی غضروفی برداریم و آن را به سوراخ‌های بیش از حد تنگ شده پیوند بزنیم.

۵- عدم تقارن

صورت انسان‌ها در حالت طبیعی کمی نامتقارن است. تعادی از بیماران بعد از عمل از عدم تقارن دو سوراخ ناراضی هستند. باید گفت جراحان قبل از عمل اندازه‌گیری دقیقی انجام می‌دهند ولی جراحی عملکرد بشر است و ایجاد اختلاف بسیار جزیی و اندک اندازه سوراخ‌های بینی در جراحی بینی استخوانی قابل قبول است. گرچه شاید ایجاد غیرقرینگی به علت تورم باشد و با کاهش تورم ا ین اختلاف نیز از بین برود ولی عدم تقارن زیاد ناشی از خطای جراح است.





:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: